Om oss
Vi som driver Skogsjö Gård heter Tommy och Jessica – och för oss är gården inte bara ett arbete, utan ett sätt att leva. Det är också ett livsverk som vuxit fram genom generationer.
Rötter i gården
Tommy är uppvuxen här på gården, som funnits i familjen sedan hans farfars tid. Med föräldrar som båda arbetade inom jordbruket blev det tidigt en självklar del av vardagen att vara med där det händer – bland djuren, i traktorn och ute i skogen. Intresset har alltid funnits där, och redan som 12-åring fick han sin första motorsåg.
På gården har det genom åren funnits både grisar och dikor. År 2007 avslutades dikouppfödningen och huvudfokus blev istället grisuppfödning och spannmålsodling.
Ett liv nära djur och natur
Jessica är uppvuxen på landet i Forsby i Pedersöre, där djur alltid varit en naturlig del av livet. Hos släktingar med mjölkkor spenderade hon mycket tid med att hjälpa till i ladugården – att ge hö till korna, mata kalvar och följa med djuren ut på bete. Det är minnen som lagt grunden till hennes starka koppling till lantlivet.
Idag driver Jessica och Tommy gården tillsammans och lever ett aktivt lantliv där dagarna sällan är den andra lik. Här finns alltid något att göra, och vi trivs bäst när vi får arbeta nära både djur och natur. På gården finns grisar, får, lamm och katter – alla en självklar del av vår vardag.
Livet på gården
Skogsjö Gård är också vårt hem, där vi bor tillsammans med våra tre barn – Angelica, Liam och Vincent. De växer upp mitt i livet på gården och är ofta med på sitt eget sätt, oavsett om det handlar om att hjälpa till i arbetet eller följa med i traktorn under högsäsong.
Livet här är fullt av rörelse – med rosiga kinder, smuts under naglarna och alltid något på gång.
För oss handlar Skogsjö Gård om att föra traditioner vidare, ta ansvar för djur och natur och skapa något långsiktigt – både för oss själva och för kommande generationer.
Har du frågor?
Tveka inte att kontakta oss om du undrar över något gällande verksamheten eller vill komma och hälsa på!